Los bericht bekijken
Oud 10 april 2004, 19:59   #97
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mensen
Een kantoortje van Argenta in het dorpscentrum. Het is zaterdagochtend, Mevrouw Stokvis * zit voor het sobere bureau van de kantoorhouder. Het ganse lokaaltje is zeer naakt aangekleed.

Argenta is de Colruyt onder de banken, daarom is mevrouw Stokvis er klant. En half percentje extra op haar spaarboekje, dat is een flink pak extra centen voor mevrouw Stokvis.

Ze heeft meerdere spaarboekjes bij de bank. Want de eerste 1.500 euro interst van een spaarboekje is vrijgesteld van roerende voorheffing. Door drie spaarboekjes te nemen, krijgt ze jaarlijks 3.500 euro interesten, zonder voorheffing.

Dat doet ze al jaren zo. Maar nu is er wat veranderd, zegt de kantoorhouder haar: "Mevrouw, vanaf 1 januari 2004 moeten we de interesten van alle spaarboekjes optellen, en daarop voorheffing inhouden."

"Maar..." zegt mevrouw Stokvis "... dan moet ik plots 300 euro voorheffing betalen"

"Helaas, we zijn verplicht dat te doen"

"Maar, euh..." stamelt ze "...op dat geld heeft mijnen Prosper reeds belastingen betaald, en toen hij stierf heb ik er successierechten moeten op betalen, en nu dit"

"Ik weet het"

"Maar, maar..." ze hapert even, en zegt dan "Dat heeft toch niet in de gazet gestaan?"

"Nee, enkel twee lijntjes in het staatsblad, niets in de kranten. We weten het ook enkel door onze juridische dienst"
En dat is typisch paars: Als Guy Verhosfstadt, Joséphine Moerman of Didier Reynders iets onaangenaams doen, dan gebeurt dat in 't geniep.

* De namen zijn veranderd, want de Bijzondere Belastingsinspectie leest mee

Hoe durven ze!
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden