Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Dit noem ik echt al sjoemelen! Net hetzelfde als je rijdt op frituurolie bijvoorbeeld. Zulke reclame en acties van die constructeur moeten ze bestraffen.
|
Er is helemaal geen sprake van gesjoemel. Alles is volkomen legaal.
Rijden met frituurolie kan perfect en is daarenboven volledig milieuvriendelijk. Hetzelfde gaat op voor rijden met koudgeperste koolzaadolie. Maar natuurlijk weet onze administratie daar geen weg mee. Eens schreef ik aan het Ministerie van Financiën een brief hoe dat nu zat met mensen die met koolzaadolie rijden. Immers, de EU-regels schreven voor dat een auto die in een ander EU-land is gehomolegeerd ook in een ander land mag ingeschreven en gebruikt worden. Nu is het zo dat auto met een aangepaste motor voor koolzaadolie in Duitsland erkend zijn (en zelfs daar ook aangemoedigd worden). Bijgevolg mag men nu een dergelijke wagen in Duitsland kopen en in België laten inschrijven. Alleen is er dan een probleempje met de accijnzen op de brandstof. Volgens de Belgische wetgeving bestaat koolzaadolie als brandstof immers niet. In Duitsland wel. Eerst kwam er geen reactie. Na veel aandringen kwam er toch een antwoord: ofwel moest ik een staat opmaken en op de hoeveelheid koolzaadolie een bijkomende taks betalen (alleen werd me daarbij gezegd dat ik geen koolzaadolie mocht stokeren bij me thuis) ofwel een rekening openen bij een Duits tankstation.
Een motor die op koolzaadolie rijdt kan perfect ook op gefilterde frituurolie rijden. Heel milieuvriendelijk trouwens! Bepaalde oudere wagens hoeven daarvoor zelfs niet worden omgebouwd. Een oude mercedes kan men perfect en probleemloos op frituurolie laten rijden.
Gebruik eens uw verstand en kraam dergelijke onzin niet uit: rijden met frituurolie is milieuvriendelijk en bespaart ons de verwerking van afgedraaide frituurolie.