Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke nan
Historicus? Hmm, misschien toch maar beter eerst mijn geheugen opfrissen voor ik weer iets post. :)
Als de Turken werkelijk verantwoordelijk zijn voor de Armeense genocide, ben ik bereid om dat toe te geven. Ik sluit het dus niet uit. Voorlopig ben ik niet zeker van een Turkse verantwoordelijkheid. Ik vrees dat ik nog heel wat onderzoek voor de boeg heb. Ik vind geschiedenis wel boeiend. Helaas kan ik er alleen maar als liefhebber mee bezig zijn. Het zou dus wel eens lang kunnen duren voor ik overtuigd ben. ;) :)
|
Uw interesse in geschiedenis verheugt mij. Er is de laatste jaren overigens een beetje van een renaissance in de geschiedschrijving over het Ottomaanse Rijk.
De kwestie van de Armeense genocide is een bijzonder pijnlijke aangelegenheid omdat de krampachtige houding van Turkije in deze zaak vaak ook gebruikt (of misbruikt) wordt door mensen die er vooral in geïnteresseerd zijn om de Turken (als volledige natie) of de moslims (als volledige gellofsgemeenschap) in een slecht daglicht te stellen.