Citaat:
mag ik u vragen waarom u klimaatskepticus bent ?
hebt u een wetenschappelijke achtergrond ?
|
Ik ben klimaatsceptica omdat ik niet graag de hypes achternaloop. Eerlijk gezegd zag ik wel iets in de opwarmingstheorie - een jaar of 15 geleden. Maar de artikels die ik tegenwoordig lees zetten mij toch aan het denken. Ik ga niet zeggen dat ik mordicus geloof dat de aarde afkoelt. Maar ik zeg wel dat enkele wetenschappelijke artikels dit vermeld hebben. Ik ga er gewoon van uit dat het klimaat van de aarde zeer veranderlijk is en dat we het nog altijd niet goed begrijpen.
Mijn wetenschappelijke achtergrond is menswetenschappen. Maar ik heb wel op een wetenschappelijke manier leren denken, en ik kan de "moeilijkere" artikels lezen en begrijpen (wat ik niet begrijp zoek ik gewoon op

).
Citaat:
Al Gore is bij mijn weten geen klimaatwetenschapper maar een politcus die een film maakte over klimaat ?
|
Klopt. Maar zijn film wordt wel door de opwarmings-groep aangehaald als hèt overtuigingsmiddel.
Citaat:
Bij het beoordelen van een tekst en het sérieux ervan, screen je eerst naar key-passages. Komen die voor, dan weet je al hoe laat het is. Al Gore is één van de dingen waarop ik screen omdat wie over Gore begint, meestal klimaatskepticus is op politieke gronden, en allerminst op wetenschappelijke.
Of om het met de woorden van M. Tobis te zeggen die ooit een Nederlandstalige tekst onder ogen kreeg en schreef:
Citaat:
It's Dutch to me too, but since it mentions Al Gore, it's explicitly not science.
|
Klopt. En ik begrijp uw caveat. Maar wederom, het is het vaakst aangehaalde argument van de opwarmings-groep.
Citaat:
dat is incorrect. De aarde warmt nog steeds op.
(ja ik weet dat een hoop mensen middels cherrypicken anders willen concluderen. Maar ik hou het op wetenschap)
|
U heeft artikels gelezen en ik heb artikels gelezen. Phil Chapman, Jens Bischof, William Kininmonth, Drew Lerner zijn "maar een paar" wetenschappers die in de woestijn roepende zijn... Dit artikel uit 1996 vind ik echter zeer interessant
http://www.columbia.edu/cu/record/ar...rd2114.23.html or probeer een recenter artikel:
http://www.theregister.co.uk/2008/05..._thermometers/.
Citaat:
ik hou niet van deze passage
|
Dat was sarcasme.
Citaat:
geen van de door u opgenoemde dingen zijn in tegenspraak met IPCC's conclusies.
ik zie daarenboven een heleboel kenwoorden die wijzen op allang achterhaalde klimaatskeptische tegenwerpingen.
|
Yep en nope.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
- follow the money: wie (onder andere) verdient er momenteel bakken met geld met zijn bedrijfje voor het onderhandelen in de verkoop en aankoop van emissierechten ? Begint met A en eindigt met l Gore
|
relevantie ?
|
Hij verdient er bakken geld aan. Verbazingwekkend dat hij de grote alarmbel voor de klimaatopwarming is.

Lees dit maar eens, ter leringe ende vermaek:
http://www.riehlworldview.com/carniv...es_inconv.html.
Eventjes iets leuk. Lees onderstaand berichtje eens. Merk hoe actueel de verzuchtingen en waarschuwingen zijn.
Citaat:
The Arctic ocean is warming up, icebergs are growing scarcer and in some places the seals are finding the water too hot, according to a report to the Commerce Department yesterday from Consul Ifft, at Bergen, Norway. Reports from fishermen, seal hunters and explorers, he declared, all point to a radical change in climate conditions and hitherto unheard-of temperatures in the Arctic zone. Exploration expeditions report that scarcely any ice has been met with as far north as 81 degrees 29 minutes. Soundings to a depth of 3,100 meters showed the gulf stream still very warm. Great masses of ice have been replaced by moraines of earth and stones, the report continued, while at many points well known glaciers have entirely disappeared. Very few seals and no white fish are found in the eastern Arctic, while vast shoals of herring and smelts, which have never before ventured so far north, are being encountered in the old seal fishing grounds.
|
Dat kwam van de US Weather Bureau in...
1922.