Los bericht bekijken
Oud 20 april 2009, 02:35   #1
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard Soera's uit de Koran

Ik heb hier al eens een poging gedaan, eerder een beperkte poging.
De uitleg daarover die ik vroeg aan moslims blijft me echter wel schuldig.

Voor ik hier de scherpe (nouja, citaten) uit de Koran neerpen, begrijp echter dat ik geen anti semiet ben.
Ik vraag hier verduidelijking. Niet meer, niet minder.
Sta me toch toe mij er een kleine toelichting over te geven.

Mijn ervaring in het lezen van de Koran (en ja, als er ene is dat hem gelezen heeft ben ik het wel), is dat de Koran in elke (ja zo goed als elke behalve al fatiha) "zannikt" over ongelovigen.
Van het begin der einde, je kan geen pagina omslaan of je ziet het woord: ongelovigen. Wie aan mij twijfelt, wanneer U de volgende keer in de Fnac bent of soortgelijk, slaagt U zomaar eens willekeurig de Koran open.

Wat begrijpt de Koran onder ongelovigen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 9:30
En de Joden zeggen, Uzayr is Gods zoon. En de Christenen zeggen, De Masih (messias) is Gods zoon. Dat is wat zij zeggen met hun monden in aanpassing aan de woorden van hendie in vroeger tijd ongelovig waren. God moge hen bestrijden!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 9:73
O gij profeet (mohammed wss he lol) beijver U tegen de ongelovigen en de huichelaars en treed fors tegen hen op.
Interessant. God moge hen bestrijden. Hoe dan juist?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 9:14
Strijdt tegen hen, God zal hen straffen door uw handen, hen vernederen en Hij zal U hulp verlenen tegen hen.
Dus de moslim is het werktuig van God om mensen te straffen? Want door de hand van een moslim straft God, zie bovenstaande quote.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 9 123
O gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden
En hoe straffen?

Citaat:
Plicht tot tot deelneming aan de oorlog tegen de ongelovigen
(Dit staat letterlijk in mijn Koran tussen Sura9:119 en Sura 9:120)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 8.39
En bestrijd de ongelovigen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel vaan Allah wordt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 4. 101
De ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 2:216
U is voorgeschreven te strijden ook al is het met tegenzin. Maar mogelijk hebt gij gegenzin in iets, hoewel het toch GOED (lol) voor U is en mogelijk hebt gij behagen in iets hoewel het toch slecht is voor u.
Notie
Mijn koran vermeld: Dit is het Koranfragment waarp de plicht tot het beoorlogen van de ongelovigen (plicht van jihad) wordt gebasseerd. Ongeloof is erger dan oorlog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sura 8:12
Wij zullen schrik werpen in de harten van de ongelovigen. Slaat dan op de nekken en en slaap op al hun vingertoppen.
Weet niet of men hier onthoofding bedoelt, toch niet met zekerheid, maar neem -aan van wel.

En zulke citaten, ja daar kan ik dus dit topic van volbommen.
Graag had ik dit besproken met moslims op een vredevolle manier.

Dan vind ik de leer van Jezus (uit het N.T.) toch meer voor rede vatbaar dan de leer van Mohammed.
Jezus heeft geen enkele maal oorlog in de mond genomen.
Zijn volk smeekte hem zelfs: Jezus, geef ons het woord en wij vechten voor U. Wij zullen sterven en vechten voor U.
Maar Jezus zei: het is gemakkelijk uw vijand te haten en uw vriend lief te hebben, maar welke beloning huist daar in? Heb daarom ook uw vijand lief.

Maar ik kan geen pagina in de Koran omslaan of ik lees paragrafen zoals bovenstaande quotes. Dit had ik toch graag besproken, en vraag me af of ik het allemaal wel degelijk verkeerd aanzie?
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 20 april 2009 om 02:36.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden