Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke
openbare aanbestedingen voor buiten octrooi geneesmiddelen is mi aangewezen. Het levert niet enkel een serieuzere prijsdaling op (ipv de -16% die nu courant is), het beperkt ook het aantal verpakkingen van eenzelfde molecule bij de apotheker, die wanhopig wordt omdat hij bvb 18 verpakkingen simvastatine in voorraad dient te houden. Ik zie niet in waarom het er 1 moet zijn, het is mi meer aangewezen om er bvb 3 toe te laten.
Maar dat zijn niet de enige hervormingen die besparingen kunnen opleveren. Je voorstel voor een herhaalrecept is er 1 van. Hervormingen die de me-too producten treffen die geen verbetering tov het origineel betekenen, mogen van mij ook van de markt geweerd worden (of op zijn minst niet meer terugbetaald worden).
|
Het verschil zal wel zijn dat die Zocor hier in Belgie toch onmogelijk rendabel kan verkocht worden aan 0.5euro... Dat ben ik 100% zeker.
voor mij mogen die veranderen er morgen ook komen.. Wat bezielt politiek altijd om hun tijd te verspillen met te debatteren met lobbyisten... maar nooit