Los bericht bekijken
Oud 21 april 2009, 19:20   #152
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zij kunnen wel in een caravan of vakantiewoning gaan wonen zolang ze maar ergens gedomicilieerd zijn.
Niet waar. Je wrodt eruit gekieperd.

Citaat:
Nergens in onze buurlanden zijn de huizen zo laag van prijs als hier in België. Het is volstrekt perfect mogelijk een woning te kopen aan zeer lage prijzen. Mogelijk met werk aan maar het kan. Maar weet je waar het probleem zit. Je moet een woning kopen naar gelang je portemonnee en geen kasteel willen wanneer je amper genoeg hebt voor een bungalow. Daar zit het probleem.
Je vindt in Belgie geen woningen aan een lage prijs, zelfs niet die krotten met alleen maar afbraakwerk aan. Je betaalt al vlug een veel te hoge prijs voor een bouwgrond met dat krot op. En dan durven ze nog beweren dat je die materialen terug kunt gebruiken. Wil je een klein benepen huis met een stukje grond dan zal je 150.000euro moeten geven.
Nee, helemaal geen "zeer lage" prijzen zoals jij dat zegt. Ik versta zelfs niet hoe je daar op komt.

Citaat:
Jonge mensen die het huis uit gaan huren meestal een appartement dat niet mooi genoeg kan zijn want de vrienden en vriendinnen moeten op bezoek komen. Alle meubels moeten nieuw zijn etc..
Weer zo een boutade die kant nog wal raakt.

Citaat:
In de meeste andere landen wordt de aankoop van een huis terugbetaald gespreid over meer dan één generatie. Hier kan zelfs een dopper nog een huis kopen. Niet die knappe villa zoals velen willen waar wel een huisje.
Een dopper kan hier niets kopen. Je weet goed genoeg dat de werkloosheidsuitkering de laagste is in Belgie tav Europa. "In de meeste andere landen..." zal misschien alleen Nederland zijn of nog een land erbij. Maar ik ben hier zeker niet mee akkoord. Dit verdient geen enkele mens.
Ik ken alleenstaande vrouwen die werkelijk te beklagen zijn. Welke nieuwe groep van armen is eer bijgekomen in Belgie???
Ik heb jonge collega's, in de 20 jaar die mij zeggen dat zij niet een eigen huis kunnen kopen. Dit is allemaal veel te duur geworden. Zij doen tegen de sterren op bijverdiensten.

Het lijkt mij zo dat jij eerder tegen mensen bent. Tegen eender welke vorm van sociaal stelsel, etc.
Ik heb je andere opmerkingen ook gelezen: ze zijn "arm".

Citaat:
Kijk het is te vergelijken met een auto. Je kan een auto kopen of een auto. Wanneer je eigenlijk beperkt zit in je budget dan koop je een Lada om mee te rijden en al wat je meer uit geeft is om mee te pronken. Hoeveel Lada’s zie jij nog rijden? Juist, geen of zo nu en dan eens een oudere persoon met misschien weinig geld maar wel met verstand. Idem voor je woonst.
Als je een Lada koopt dan betaal je er ook een Ladaprijs voor. Als je dit hier koopt dan betaal je er een Porcheprijs voor. Dat is de waarheid.

En geloof me, ik wou dat je gelijk had en ik ongelijk.

Laatst gewijzigd door Noodles_ : 21 april 2009 om 19:23.
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden