Los bericht bekijken
Oud 22 april 2009, 18:31   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Toch vind ik de regeling in voordeel van de grote fracties echt niet ok.
Dat weet ik nog niet.

Stel dat een kwiet van derde kategorie erin lukt om een of twee zetels in te palmen: moet die dan naast zijn parlementaire pree ook nog eens in de gelegenheid gesteld worden om een volwaardig politiek sekretariaat en studieburo op poten te stellen?
Hij kan ook rustig groeien en bij een volgende verkiezing proberen het minimum nivo van fraktie wel te bekomen.

Wat is het verschil met 'kwieten die toch het fraktie-kwotum bereiken? Dat noemt "mensen van een andere partij dan deze op wie wij gestemd hebben".
Ik bedoel: zelfs al zijn die gasten kompleet gaga, je moet demokratisch aanvaarden dat ze een ernstig deel van het kiezerspubliek verleid hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden