Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Brussel zou er meer voordeel aan hebben als zij zich komen vestigen in Brussel en er belastingen betalen. Sowieso is deze pendelarij ook een ecologische waanzin.
|
Mijn vrouw en ik zijn in de omgeving van Brussel gaan wonen omdat we er beiden werkten. Ik rij een goede 5 km tot aan het metrostation en mijn vrouw moet maar 2 km tot aan haar werkplaats.
Maar als de leden van een gezin niet op dezelfde plaats werken, bijv. één in Antwerpen en één in Brussel, is pendelen onvermijdelijk, en ik vermoed sterk dat dit in de meeste gezinnen het geval is. Moeten ze dan misschien apart gaan wonen ?
Trouwens in de dienstensector, waarschijnlijk redelijk belangrijk in Brussel, is er nu éénmaal veel klantenbezoek... Dus voor administratie en vergaderingen naar het bureau in Brussel en van daaruit naar de klant(en). Carpooling en publiek transport is dan geen optie.
Er zal dus steeds een groot volume aan pendelaars zijn en daar moet een echte oplossing voor komen en geen oplossingen van "trek u plan, verhuis".