Los bericht bekijken
Oud 22 april 2009, 22:01   #8
Alamoet
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Men herdenkt altijd de doden die vallen door vuurwapens.
Men herdenkt nooit de mensen die gered werden door vuurwapens.

Geen haan die kraait naar mensen die gered werden door verantwoordelijke gewapende burgers:
http://en.wikipedia.org/wiki/Appalac...f_Law_shooting
Ik vind het voorbeeld dat u aanhaalt niet overtuigend. In dat geval waren de twee, die een wapen gebruikten om de moordenaar te stoppen, een politie-agent en een sheriff. Twee mensen dus die professioneel opgeleid zijn om een wapen te gebruiken en geen 'gewone' burgers.

Daarenboven was het feit dat ze wapens hadden volgens andere getuigen dan henzelf zelfs niet nodig om de moordenaar te ontwapenen.

Verder staat er dat de twee niet van elkaar wisten dat ze een wapen waren gaan halen, stel je voor dat ze eerst elkaar waren tegen gekomen en dan pas de feitelijke moordenaar. De kans is groot dat ze het vuur op elkaar geopend hadden.

Ik vind de 'case' die u aanhaalt dus niet overtuigend.

Ten gronde ben ik geen voorstander van een zeer vrije wapenverkoop. Het zal wellicht niet de enige reden zijn voor het hoge aantal moorden in de VS, maar je mag ook het grote aantal ongevallen met vuurwapens niet vergeten. Daarbij is er iets fundamenteels fout als tieners zoals in het geval van Columbine zo makkelijk aan wapens kunnen geraken.
Alamoet is offline   Met citaat antwoorden