Los bericht bekijken
Oud 23 april 2009, 09:01   #162
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
1)En wat zeg je zelf over moslims die al eeuwen lang zeggen wat er in hun boekje staat?
2)Als je aanneemt dat iemand die medisch besmet wordt of met aids geboren wordt zich zal onthouden voor de rest van zijn leven van seks, dan hebben die inderdaad niets met condooms te maken. Je mag zelf zggen hoe realistisch dit is.
3)Danneels mag dat dan wel gezegd hebben, maar zijn grote baas maakt blijkbaar die nuance niet. Verstoting is NA VERKRACHTING is een volksgebruik in afrika, en als dusdanig niet gelinkt met reliegie laat staan de islam. Lezen wat er staat en niet te vlug uw stokpaardje bestijgen.
Ik had het ook over ALLE RELIGIES SAMEN blijkbaar is uw islamhaat groter dan uw medemenselijkheid.
4) officieel dacht ik niet dat ze mochten "rondneuken", maar nogal wat roepingen met last van celibaat kozen voor een missiecarriere, daar kneep men een oogje dicht.
Maar ik had het eigenlijk over zieltjes werven, bekeren, toen was men niet vies van een polygame of promiscue bekeerling, zeker als die invloed had op de rest van de groep.
5) ik had het over een gezamelijke actie over alle ideologische grenzen heen, om duidelijk te maken dat aids gevaarlijk is, hoe het zich verspreid, over het feit dat enkel condooms helpen, en geen douchke achteraf, over het gratis ter beschikking stellen van condooms en masse.
Als velen van diverse pluimage, dit SAMEN zeggen, dan zal iemand met een beetje verstand minstens gaan twijfelen, en het zekere verkiezen boven het onzekere.
6) Omdat die leer voor het grootste gedeelte de uitvinding van mensen is, en hunne grote baas gezegd heeft "wat ge aan de minst van de mijnen gedaan hebt...." of de barmhartige samaritaan, of de werken van barmhartigheid misschien?
7) idem 5
8) Alweer die afkeer van de islam, precies of andere godsdiensten pissen niet naast de pot, precies of afrikaanse gebruiken niet risicovol zijn. Heb je voor jezelf al uitgemaakt, of je niet wat geobscedeerd bent, door alle problemen naar de islam te willen schuiven.
Een Kerkvorst, ie iemand die terug middeleeuwse toiletten aantrekt, met heimwee naar de tijd toen kerkelijke leiders nog effectief vorsten waren.
Ik herhaal wat Circe hier ook stelde: de Paus heeft een boodschap gestuurd naar ZIJN volgelingen en binnen de context van ZIJN geloof. Uiteindelijk staat daarin dat de focus op aidsbestrijding op mentaliteitswijziging ipv condooms. Natuurlijk, want condooms passen niet in het beeld van de sexuele beleving zoals dat binnen de RKK wordt geprojecteerd. Nou, goed, prima. Zal daarmee de aidsproblematiek worden opgelost? Nee. Een globale aanpak is nodig, waarbij je je inderdaad best niet bindt aan de voorschriften van religies. Maar - en ik verwijs hier naar de interventie van BDW, want daar gaat hier toch om, deze resolutie slaat de bal volledig mis. Waarom veroordeelt ons land dan niet officieel op die zovele islamuitspraken (vaak door religieuze leiders) die de rechten van vrouwen / homo's / ... beknotten?

We schieten weer in onze eigen voeten en gaan compleet voorbij de echte problematiek.