Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chr.wouters
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esceha
.....(citaat) ".....staat voor ruim 750.000 euro benadeeld"
De STAAT benadeeld? Mijn zolen..... Ik en velen met mij zijn benadeeld, want het is gemeenschapsgeld !!
Cor Schorel.
|
Ik pleit er al lang voor om kinderbijslag gewoon af te schaffen, voor auto's en allo's. Dan is dat misbruik ineens van de baan. Mensen met een redelijk kindertal- 1 of 2-hebben dat geld eigenlijk niet nodig, en degenen die er 7 of 10 hebben zijn schadelijk voor het eco-systeem( De Larf van Midas Dekkers) en hoeven daar niet geldelijk voor beloond te worden.
Maar ja dat kindergeld is een"verworven recht"en dus een heilige koe voor correct links dus die verspilling zal dus wel doorgaan.
|
Proficiat Chr.Wouters! Alleen wie het zich kan permitteren heeft recht op kinderen!
Ons heel systeem is erop gebaseerd dat wie veel heeft, iets geeft aan wie minder heeft. En een kind heeft tot nader order niets. Niet meer dan logisch dan dat hij krijgt van wie wel iets heeft. En dat heet kinderbijslag. Aangezien kinderen dat niet kunnen innen en beheren, wordt het aan de ouders gegeven.
Bovendien zegt u: het probleem is ermee opgelost als we het afschaffen. Laten we dan ook maar ineens alle belastingen afschaffen, want daar wordt toch ook zoveel mee gefraudeerd, en de ziekenzorg is ook niet nodig, want daar gebeurt dat ook. En een vrouw die zwangerschapsverlof neemt, krijgt ook niks van de staat. Wegen zullen ook niet meer gebouwd worden. Een leger zal er ook niet meer zijn, wel privémilities. Nationale tv ook niet, alleen maar commerciële tv.
Leve het absoluut en absurd kapitalisme! Terug naar de wet van de sterkste!
Maar u hebt van de waarheid rond de Sociale Zekerheid geen kaas gegeten, anders wist u dat dat in Europa juist een maatregel van de kapitalisten was, niet uit solidariteit, maar uit eigenbelang: om de stabiliteit te bewerkstelligen, orde te handhaven, anarchie tegen te gaan, armoede geen kans te geven (die lijdt tot gevaarlijke uitbarstingen), enz. Maar dus zeker niet uit solidariteit op zich.
Maar dat wist u ongetwijfeld...