[quote=eno2;4071585]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
Voor kracht moet je beneden de tien reps blijven en boven de 85% van je maximum gaan.
Voor spiermassa moet je beneden de 15 reps blijven en rond de 70% van je max.
|
Wat als je lange reps doet, van 25 of 50, met een gewicht van 10 kg, als je maximaal 80 kilo van de grond krijgt ? 80 kilo, da's al wel meer dan 15 kilo als mijn eigen gewicht.
Nu heb ik gasten gezien op een reportage, die competitie doen als pro-culturisten, en die squats doen met méér dan 300 kilo ! Dan voel je je wel een beetje nietig natuurlijk, zelfs als die al jaren trainen als zotten, en ik er niet zoals hen zou willen uitzien. Mijn doel is soepele, sterke en reactieve spieren hebben, in redelijkheid met mijn eigen gewicht. Ik denk trouwens niet dat een man van 65 kilo er genetisch voor geschapen is om geregeld te oefenen met gewichten van meer dan 100 kilo. Dat is dus mijn ambitie: 100 kilo drukken op de ligbank, of van de grond opheffen. Mijn skelet is niet op meer voorzien denk ik, de gewrichten vooral. ( vergis ik mij niet ? ) Maar wat extra kracht en spiermassa aankweken kan zeker geen kwaad. Ik wil ook harde spiermassa om goed vuistslagen en stampen te incasseren . Voor de andere sport die ik beoefen.