Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik ga een heel eind met je mee.
Laat- of wanbetalers moeten gepast, dus zeer streng, aangepakt worden.
(was het in dit geval niet: 250 € boete, om 25 € niet betaald te hebben ... maar ik weet niet eens na hoeveel aanmaningen ...)
(zelfs al betwist ik de 'kost' - zie de rode zin -: een rechthebbende die 'persoonlijke verzorging' vb. pampers nodig heeft, begint vanaf dag 1 zijn maandbedrag te trekken van de Vlaamse Zorgverzekering, terwijl iemand die 1 of meer jaren te laat betaald heeft, 1 of meer periodes wachttermijn krijgt, en in die wachttermijn wel zijn pampers mag kopen, maar geen tegemoetkoming krijgt ...)
In een oudere draad heb ik nog gepleit voor een 'persoonlijke individuele rekening' bij de staat.
Heb je nog een schuld bij één staatsdienst (vb. btw), dan kan je niet terugtrekken van een andere staatsdienst (vb personenbelasting) ... en zelfs: betaal je een dag te laat, dan krijg je een marktkonforme rente aan je broek, en opgelet, driemaal opgelet, betaal je een dag te vroeg, dan krijg je ook een dag marktkonforme rente in je voordeel !!
|
Je kan je altijd laten opnemen om één of andere reden in een ziekenhuis, dan ben je via het OCMW op kosten van de gemeenschap, ook je pampers of ander materiaal zijn dan terugbetaald. Dit is een klassie fenomeen tijdens vakantieperiodes als er minder mantelzorgers zijn, en betaalde hulp te duur is.