Ach, whatever hé... Als ik het hier zo lees, hopen jullie a.h.w op een paar Belgische bodybags, "dat zijn helden", "die vechten graag", "praktijk" enz...
Dat moet je dan horen uit de mond van onderluitenant Jack die twee weken training krijgt op een jaar tijdens het chirokamp van Leopoldsburg... Go, Jackie, Go, de Tabilan roept, hoort ge ze dan niet?
Maak een zin met: stuurlui - wal - staan (3pt)
Zoals het nieuwe opperhoofd al zei: para's zijn na lichte bijscholing perfect op te leiden voor missies op schepen. Als ge FIBUA aankunt of de tropen van Benin, dan zal de Pompei ook wel niet onoverkomelijk zijn zeker? Wie zei dat hier dat hij "geen para's op schepen zag"...
Laat ze hun nieuwe bootjes maar wat testen in de Golf van Aden, daar zijn ze beter in.. Een paar goeie vervangers voor die Alouette retteketet III en een paar goeie loodsteams die schepen beveiligen tot ze in het Suez-kanaal zijn, alwaar ze weer opgepikt worden voor een volgende missie. Geen vijgen na Pasen altijd... Waar zijn die sukkelaars van Black Water en consoorten nu??
Als België echt een verschil wil maken, en internationaal wil scoren, dan best met zulke zaken, en niet gewoon op de payroll gaan staan van Amerikaka en haar vasallen, zo ergens achter Estland en Hongarije qua bijdrage... De Afghaanse oorlog is niet te winnen. Dat hebben de Russen al duidelijk laten zien. Ze zijn nog altijd als de dood voor "de schaduwsoldaten"...
Pakistan is aan het zwichten onder de druk van de TB, het probleem schuift gewoon op tot nu al ongeveer 60 km van Islamabad hé... Deze oorlog is te idioot voor woorden. Afghanistan is de vuilbak van heel de regio die zich uitstrekt van Irak tot Kashmir. And ladies and gents, lets not forget the 2 big fat elephants in the room: Iran en Pakistan. Beide landen herbergen, financieren en trainen terroristen. Iran bv. is de hub tussen twee oorlogen.
Ik ga hier heel de mik mak niet uitleggen of ge denkt nog dat ik folie de grandeur heb ofzo..