Los bericht bekijken
Oud 24 april 2009, 07:16   #48
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Behalve wat simplistische slogans heb ik niet veel meer gehoord van onze vertegenwoordiger van Groen! ?

Dat is wat eigenaardig voor een punt waar die partij zo een belangrijk strijdpunt van maakt, nee ? Je zou een ietwat diepgaander argumentatie verwachten, met goed overwogen argumenten en een reeds gekende analyse van de tegenwerpingen op basis van een ijzersterke argumentatie.

Mijn vraag is niet of we allemaal enkel maar kernenergie moeten gebruiken, he. Maar waarom Groen! absoluut kernenergie wil *verbieden* en dus die optie schrappen uit de portefeuille van de mogelijke oplossingen aan de energie problematiek.

Een positiever houding zou bijvoorbeeld zijn, om trachten kernenergie weg te konkurreren door alternatieven te stimuleren, die, als het daadwerkelijk zo is dat die het gros van de CO2 uitstoot van de overige 44% van de belgische energieproductie hebben weggedrukt, aangetoond hebben van ook nu kernenergie kunnen beginnen te vervangen of zo. Met andere woorden, trachten ervoor te zorgen dat men in de praktijk ziet dat zowel fossiele centrales als kerncentrales niet nodig zijn.

Maar zomaar kernenergie verbieden, en als dusdanig enkel maar fossiele centrales behouden en zelfs kerncentrales voor ongeveer 80% door gascentrales vervangen, en dan "trachten alternatieven te ontwikkelen" lijkt me toch wel, voor een milieu bewuste partij, een bijzonder bizarre houding.

En ik had dus wel degelijk een goed onderbouwde argumentatie verwacht om dat op het eerste zicht totaal zelftegensprekende punt te verdedigen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden