Los bericht bekijken
Oud 11 april 2004, 18:47   #157
justme
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eric Verhulst
Ik begrijp uw 'idealisme' goed. Maar ik vrees dat de wereld kiest voor 'pragmatisme'. Meestal is het niet de beste oplossing (of product) die het haalt. Zou dat zo zijn dan zou vb. computer software er heel wat beter uitzien. Er zijn al verschillende pogingen geweest, maar je kunt niet geloven hoe keer op keer mensen doctoraten kunnen halen met de problemen van verkeerde keuzes proberen op te lossen.
Inderdaad, Microsoft is niet het beste product, maar door een agressieve reclamecampagne en haar bijna monopolie knijpt ze bijna haar betere concurrenten dood.

Bij het Engels is dat niet anders: de macht van de VS is enorm, politiek, cultureel, economisch en militair. En bijgevolg verspreidt het Engels zich op een tamelijk woeste manier over de wereld. In mijn optiek is die opgang van het Engels geen goede zaak, daar het een aantal minder fraaie gevolgen met zich meebrengt.
ik denk niet dat Eric Verhulst het over het huidige Microsoft heeft Het gaat om het feit dat in de ontwikkeling van computer men gewoon vaak voor moeilijker of minder goede systemen koos... en vaak waren die niet van kapitaalkrachtige bedrijven, maar gewoon om het nerd-isme van de gebruikers dat naar boven kwam
justme is offline   Met citaat antwoorden