Los bericht bekijken
Oud 24 april 2009, 21:28   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comac(n)dante 18 Bekijk bericht
Beste Brother paul

Het is de pvda in de eerste plaats er om te doen om de factuur voor de gewone werkmens te verlichten door een Btw verlaging. U voorstel slaat op niets want een btw van 100procent zorgt er niet automatisch voor dat de winst van electrabel daalt! Ik ben, trouwens benieuwd hoeveel mensen bereid zijn om u nieuwe btw tarieven te betalen.
Beste comac

1° in rusland was vroeger energie gratis.
Gratis is 'inefficientie' is ' geen zuinig gedrag' is 'verspilling in de hand werken'

2° Als je BTW verlaagt dan los je tijdelijk een probleempje op, die je ook op een andere manier kunt oplossen: 1 kamer verwarmen ipv gans het huis, en verwarming op 19° ipv 22°

3° Als je de BTW verhoogt naar 100%, en je moet mij nu niet geloven, maar dan heft deze monopoliebelasting van de overheid, een belasting op de winst ven electrabel, en wordt electriek weliswaar duur, maar gaat de consument alles op alles zetten om minder te verbruiken.

4° Als je dan nog de toestellen die minder verbruiken, bvb de frigo's, spaarlampen, diepvriezers type AA++, zuinigste computers etc met 0% btw en ecotaks verkoopt ipv 21% btw en ook nog eens het onderzoek naar superzuinige frigo's, zuinige lampen, zuinige vriezers, zuinige computers stimuleert bvb kom je tot het volgende model
- En Electrabel maakt minder winst
- En consument versplit minder energie
- En consument koopt altijd de zuinigste toestellen
- EN uw consument heeft geen last van electrabel zijn monopolie want de overheid vaart er wel bij
- En uw consument is klaar om te investeren in zonnepanelen en zal dat met plezier doen
- En uw consument is klaar om altijd de zuinigste oplossing te komen, want het is de meest rendabele oplossing
- En uw industrie produceert de meest ecologische en de meest zuinige oplossingen die dan later door andere markten in europa gaan overgenomen worden

5° als je dingen belooft die je niet kunt financieren doe je aan populisme..
Ik beschrijf daarentegen gewoon hoe economie werkt, en jullie beschrijven iets die niet werkt.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden