Los bericht bekijken
Oud 24 april 2009, 23:00   #181
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Iets is dat waard wat de gek er voor geven wil. Zijn er gegadigde die voor dat boerderijtje 500.000 willen geven, ja dan is dat 500.000 waard.

Een andere zaak vind ik is dat men er zou van kunnen uitgaan, dat niet iedereen dat boerderijtje mag bewonen. Kopen en verhuren tot daar maar enkel te bewonen door iemand met een of andere landbouwactiviteit. Dan zou de prijs van dat boerderijtje snel een stuk lager liggen.

Dat dit nu verkocht wordt aan +/- 6 keer de waarde is omdat het meer dan 6 keer dat waard is dan de normale waarde. Dat soort boerderijtjes worden gekocht door iemand die er nadien een villa van maakt met in een aanpalende stal een binnenzwembad en in de overige gebouwen paardenboxen. De grond wordt benut voor rijpiste etc. Wanneer die persoon dit moet verwezenlijken op bouwgrond wordt dat niet +/-6 keer die prijs maar 10 �* 12 keer en meer. Vandaar dat de waarde dat de eigenaar vraagt +/- 6 keer meer is dan de normale waarde. Wanneer jij dat wil kopen ga ik er vanuit dat het ook niet is om er een landbouwactiviteit op/in uit te baten dus heb jij eigenlijk eveneens niet echt het recht om te gaan zeggen dat het boven de waarde verkocht wordt. Koop elders een stuk bouwgrond van gelijke grote en bouw er een soortgelijke woning op. Maar jij bent duidelijk ook weer zo iemand die geld heeft voor een kruiwagen en die een Rolls verwacht.
Als ik een rolls wil, dan doe ik het blauw boekje open en kijk ik wat hij catalogus waarde heeft, dan zal ik oordelen.
Blijkbaar heeft een heel pak mensen nog steeds niet door dat ook grond en huizen een gemiddelde waarde heeft.

Nu ja als jij 6 keer meer wil betalen dan naast de deur, dan ...heb je niet goed gekeken vrees ik.