werkmannen
er zijn hier momenteel een paar kleine verbouwingen bezig. zo hebben we bijvoorbeeld onze dakgoten volledig laten vernieuwen en het plat dak van de veranda laten vernieuwen. en zo hebben we dan ook de trap naar onze voordeur, die volledig ingezakt was en waarvan de stenen los zaten, laten uitslijpen en terug voegen. althans, dat is nog niet gebeurd. het heeft ons veel moeite gekost om iemand te vinden die het al wilde doen! toen we eindelijk iemand vonden waren we ook kontent. de mannen hadden de kosten op ongeveer 2600 euro geschat en dat leek ons nog redelijk voor wat er moest gebeuren. nu zijn ze eraan begonnen, maar het werd al vlug duidelijk dat ze langs geen kanten te betrouwen zijn. ze sjoemelen voordurend met hun uren, als er even niemand thuis is en we vragen ofdat ze blijven tot een bepaald uur dat er iemand terug is zeggen ze "jaja geen enkel probleem, zolang blijven we zeker!". als we terug zijn is er geen kat meer te zien. het werk duurt nu al bijna een week langer dan ze gezegd hebben en het schiet langs geen kanten op. het erge is dat ze per uur worden betaald en die rekening dus enorm hoog aan't oplopen is!! en ze zijn nog niet eens halverwege met het werk. zo kwamen ze ook opeens af bij ons, "ja dat muurke gaat toch ook opengebroken worden want er zit vocht achter". ok daar beginnen ze dan aan, maar ze breken maar een stuk van het muurke open. mijn ma vraagt, "jamaar en de rest, daar zat toch ook vocht achter". antwoord "ja nee dat gaan we toch niet doen, en als ge wilt dat we het toch doen, ok, maar de uren lopen ondertussen wel op eh". ik denk dat ze ondertussen wel door hebben dat we ontvreden zijn met wat ze doen. maar wat kunnen wij hier nu aan doen? ruzie maken met die mannen lijkt me niet direkt de beste optie want ze moeten wel onze trap maken en dat moet tegoei gebeurd zijn! hoe maakt ge die mannen nu duidelijk dat ze er geen kloot van terecht brengen en dat we ze niet vertrouwen en dat ze moeten maken dat ze werken zoals dat moet, zonder ze tegen de tenen te trappen? iemand ook al zo iets voorgehad?