Discussie: Honger naar God
Los bericht bekijken
Oud 26 april 2009, 00:20   #5
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Ik heb dus nogal een ontzag voor mensen die, na het bereiken van bepaalde geestelijke toestanden, per se een naam moeten geven aan hetgeen ze daar waarnemen en dan gaan verkondigen dat hun naam beter is dan dat van de rest.

Kijk, het boeit geen zak hoe je hetgeen noemt wat je bereikt na langdurige volledige concentratie, of je het nu je Innerlijke Rust, je Ware Zelf, de natuur, nirvana, de Elohim, de voorvaderen, Babalon, een perfecte afstelling van je chemische fabriek, ... noemt.
Het is toch hetzelfde.

Ik heb er ook een naam voor. Maar ik ga mijn naam niet zitten opdringen aan anderen, zitten schelden, onkuisheid zitten verwijten, en zitten zwammekkeren dat mensen ingaan tegen dingen waaraan ik mij houd om effect te bereiken.

Als men het per se Allah wil noemen, goed voor die persoon. Heel goed zelfs. Maar indien de persoon kiest voor arrogantie, reduceert hij of zij zich meteen tot iemand die in plaats van zich werkelijk bezig te houden met spirituele zaken, anderen verwijt onspiritueel te zijn.
De naam die men geeft aan die toestand is slechts een naam, en de morele code dient om onverstoord te zijn.

Diegene die beweert religieus te zijn, maar het oneens is met mijn post, is een transportgoederendienaar en een kwakzalver.


We shall treat of Dhyana as a result rather than as a method. Up to this point ancient authorities have been fairly reliable guides, except with regard to their crabbed ethics; but when they get on the subject of results of meditation, they completely lose their heads.

They exhaust the possibilities of poetry to declare what is demonstrably untrue. For example, we find in the Shiva Sanhita that "he who daily contemplates on this lotus of the heart is eagerly desired by the daughters of Gods, has clairaudience, clairvoyance, and can walk in the air." Another person "can make gold, discover medicine for disease, and see hidden treasures." All this is filth. What is the curse upon religion that its tenets must always be associated with every kind of extravagance and falsehood?


//Crowley.

Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 26 april 2009 om 00:23.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden