Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lennart
oplossingen voor de problemen ivm piraterij:
1) een internationale vloot die de langsvarende boten beschermt MAAR ook ervoor zorgt dat westerse boten niet meer illegaal kunnen vissen in de somalische wateren of afval storten
2) financiele steun voor de lokale overheden voor het uitbreiden van politiediensten en oprichting kustwacht
3) meer ontwikkelingshulp voor de bestrijding van hongersnood en voor de uitbreiding van de gezondheidszorg
ik ben van mening dat somalische piraten opgepakt en berecht moeten worden, het zijn dieven, maar ik reken "leven in een hongersnood terwijl de lokale visvangst verpest wordt door illegale buitenlandse vissers en afvalstorters" tot verzachtende omstandigheden ... deze mensen verdienen geen levenslang
|
Piraten zijn rovers en Afrikanen hebben hun eigen manier om met rovers af te rekenen. Afschieten! Tenzij ze zich overgeven, dan moeten ze ergens berecht worden en wegrotten in een of andere Afrikaanse gevangenis. Les risques du métier!
Op lange termijn moet er natuurlijk een oplossing komen voor het machtsvacuum in Somalië. Persoonlijk vind ik dat, als Somaliërs perse een Islamitisch bestuur willen, dan moet het maar zo zijn, op voorwaarde dat dit regime zich aan het internationaal recht houden en geen terroristen onderdak verschaffen.