Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik begrijp niet dat noch De Schoofzak, noch Amon Re in de gaten hebben dat er zowel scholen zijn waar geen god aan te pas komt én dat er scholen zijn die hun lesprogramma weldegelijk aan een godheid hebben gewijd.
Raar genoeg weet De Schoofzak precies niet dat er in dit land ook VRIJE scholen zijn, met name onder andere katholieke scholen
|
Miljaar !!! Glad vergeten zeg !!
Ernstig nu:
- Er is een probleem van godsdienstekstremisme, zowel in kleine-apenlanden (ver weg dus) als in ons eigen grote-apenland.
- Eenderwie mag verkondigen dat dit probleem er is, en dat het opgelost kan worden met godsdienstekstremisme zoals dit heerste in Vlaanderen tot ongeveer de jaren 1960/1970; net zoals je nu nog steeds mag verkondigen dat poepen met kondoom voor niks goed is.
Maar ik mag daartegen reageren.
En dus doe ik het nog eens: godsdiensten zijn de grootste oplichtingsaffaires van allertijden. Ze proberen de brave man wijs te maken dat "iemand" ons gemaakt heeft, dat "bidden en dergelijke meer" helpt om gezond te blijven of de oogst te redden met wat regen, dat varkensvlees best niet gegeten wordt en dat dames best wat tekstiel dragen boven hun mooie haardos, enz. En ze lukken er begot nog in om die brave man zover te brengen, dat hij zijn medemens doodt omwille van zijn gehechtheid aan een andere godsdienst ...