27 april 2009, 15:46
|
#68
|
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Het lijkt me eerder een kursus meetkunde in de ruimte met wat algebraische uitbreidingen te zijn. In de mijne kwam nikske meetkunde voor (was trouwens essentieel in C^n, de complexe getallen in n dimensies - waar niet direct een meetkundige toepassing van is in de Euclidische interpretatie). Je was verondersteld je meetkunde te kennen.
Ik ga jouw cursus niet bekritiseren, want als je als prof inderdaad een publiek binnenkrijgt die die dingen niet kent, heeft het inderdaad meer zin, zoals hij/zij doet, om die dingen - die toch wel belangrijker zijn - aan te leren dan om meer gesofistikeerde dingen te doen als die dingen niet gekend zijn.
Maar dat is net een van de redenen waarom ik een ingangsexamen goed vond. De voorkennis is dan gegarandeerd en je kan vanaf een bepaald startpunt vertrekken. En aan de andere kant is zo een ingangsexamen dan ook een doel voor de humaniora.
|
juist.
|
|
|