Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Ongepast vind ik overdreven. Dom is een beter woord. Als je met iemand trouwt, heb je best zoveel mogelijk gemeen. Als je uit twee tegenovergestelde culturen komt, is die kans erg klein.
Dus heeft de kardinaal zeker een goed punt. En zou de imam dat punt beter ook inzien.
Maar je conclusie is correct, uit de reactie van de imam kan je inderdaad afleiden dat hij geen problemen heeft met het uithuwelijken van zijn "dochters" aan andere religies. Al begrijp ik niet goed welk punt je daarmee wil maken. Al die religies lullen maar wat en merken het niet eens als ze zichzelf aan het tegenspreken zijn.
|
Ik was gewoon een beetje cynisch, maar vergat dat de helft van dit forum geen kennis heeft over islam.
In islam is het namelijk toegestaan te huwen met de VROUWEN van het boek: zij mogen dus met jodinnen of christelijke VROUWEN huwen, waarbij nadien de kinderen automatisch moslim worden.
Islamitische vrouwen mogen echter NOOIT met christelijke of joodse mannen huwen, vermits de kinderen dan christelijk of joods zullen worden opgevoed (vrouwen zijn ondergeschikt aan de man nietwaar, dus vader is baas).
Het grappige aan dit filmpje is dus dat de kardinaal gewoon exact hetzelfde zegt als de moslims (huw je dochters niet uit aan moslims, maar dan properder, het is slechts een waarschuwing) en dat de imam hierover begint te fulmineren, want HUN MANNEN mogen wèl met christelijke vrouwen huwen! Ah ja! 't zal nog nie!
De conclusie: DUS mogen moslima's ook met christelijke mannen huwen heb ik er natuurlijk zèlf bijgefantaseerd want d�*t zegt die pipo helemaal niet hoor!

Ge ziet dat van hier dat ze HUN dochters met christelijke zonen zullen laten huwen! Maar wèl héél hard mekkeren over die stoute christenen natuurlijk!