Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
Het gaat hier niet over ergeren, maar over een andere dynamiek: jeugdcultuur draait rond de cool-factor. Je bent cool, of je bent het niet. Coolheid is niet bepaald door een minderheidsgroep.
Als het niet cool is om goede punten te halen, mag je doen wat je wilt, maar er zullen geen goede punten gehaald worden.
Geen. Als in niet.
Bovendien begrijp ik niet waarom je voorstander bent van mediocriteitsrotzooi in de strot van slimmere leerlingen te rammen. Je klinkt niet als een ingenieur.
|
Ik ben VOOR het belonen van bovenmaats presteren. Ik ben VOOR onderwijs op een hoger niveau te tillen. Maar ik ben TEGEN apartheid in het onderwijs.
Ik heb op de werkvloer gestaan als Ir. Je merkt snel genoeg dat de dingen niet zijn zoals ze lijken in de studie en dat een van de belangrijkste zaken is om efficient en goed te kunnen omgaan met uw techniekers en arbeiders. Dat kenmerkt een goede ingenieur: hij bedenkt niet alleen goede ontwerpen, maar kan ze ook goed uitleggen en overbrengen aan de mensen die deze ontwerpen moeten uitwerken in een product.
Competenties heet dat. Multinationals belonen op competentiegroei, niet op inhoudelijke groei.