Citaat:
Conclusie: in jouw ogen is "arrogantie" een misdaad
|
Dat is uw interpretatie, ik heb dat nooit beweerd. Als de politie ergens ter plaatse komt om de orde te handhaven en allochtonen er hun attent op maken dat ze best rechtsomkeer maken dan heeft dat alles te maken met arrogantie. Laatst nog gebeurd in de nasleep van de voetbalwedstrijd tussen Marokko en Tunesië toen allochtonen op de parking van een grootwarenhuis elkaar te lijf gingen. Tientallen mensen zijn daar getuige van geweest.
Een Marokkaan wordt op de Grote Markt de toegang ontzegd tot een danscafé omdat hij de dag voordien amok heeft gemaakt en klanten heeft lastig gevallen. Resultaat: hij stampt een ruit kapot en valt de portier aan. De politie komt ter plaatse om de herrieschopper op te pakken maar wordt geconfronteerd met een overmacht die inmiddels is opgetrommeld door zijn companen. Deze zijn meestal vlugger ter plaatse dan de politie omdat de verschillende bendes met elkaar in contact staan door middel van hun GSM's. De gemoederen raken snel verhit, honderden allochtonen stromen toe en er breken rellen uit, verschillende mensen worden in elkaar geslagen allemaal autochtonen wel te verstaan. Politiekorpsen uit Brakel, Oudenaarde en Zottegem moeten de lokale politiediensten komen helpen om orde op zaken te stellen. Daarna is er van de burgemeester een richtlijn gekomen dat de politie niet (meer) mag provoceren, dit om rellen te vermijden. MAW, het beleid zit met de broek op de enkels en vreemdelingen voelen zich onaantastbaar. Sindsdien zijn de zaken hier alleen maar veregerd, zelfs minderjarigen beginnen de politie nu uit te dagen. Dat is wat ik bedoel met arrogantie.
Citaat:
Vertel ondertussen eens waar je dit fantastisch stukje litteratuur vond: ('t klinkt nogal arrogant, zou ik denken
|
Dat heeft niks met arrogantie te maken maar des te meer met de strijdbaarheid van een volk. Daar heb jij geen boodschap aan, uw betrachting is de vernietiging van dat volk.