Discussie: Bourgeois Jankt
Los bericht bekijken
Oud 12 april 2004, 08:37   #50
Yort
Burger

Yort's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het zijn wel 7 postjes meer dan de N-VA er zal hebben dankzij de CD&V.

Ik begrijp best dat jullie geen keus hadden... volgens jullie eigen politieke instelling.
Ikzelf geloof er echter niet in.

Jullie hadden op veel kortere termijn veel meer kunnen bereiken door niet zo krampachtig te doen tegen het Vlaams Blok. Bourgeois durft zelfs geen uitgestoken Vlaams Blok hand aannemen uit schrik dat daar de verkeerde conclusies uit zouden kunnen getrokken worden. Nochtans zijn jullie allemaal uit dezelfde VU voortgekomen. Als de ene er een besmettelijke ziekte heeft opgelopen, dan heeft de andere die ook wel opgeraapt.

Staaf heeft dus gelijk als hij zegt dat een miljoen stemmen niet zomaar onder mat kunnen geveegd worden. Bij de CD&V zullen jullie echter wel degelijk onder de mat geveegd worden! Dat doet de CD&V trouwens al nog voor het 'Vlaams' kartel zijn enige doel bereikte: de CD&V weer aan de macht helpen.
Niemand maakt mij wijs dat ze dit willen bereiken om er Vlaanderen mee te dienen.
Wat is dit nu, natuurlijk dat we postjes zullen hebben dankzij het kartel. Zonder kartel hadden we geen postjes. Geen postjes = geen invoed.

Krampachtig tegenover het Blok, hoe zou dat komen? In het plaatselijk blok-magazine wordt de N-VA hier iedere keer vermeld, en niet in de positieve zin. Laat het Blok es beginnen met oppositie te voeren tegen de regering, in de plaats van haar 'soortgenoten' af te schieten. Trouwens, waar gingen we staan als we in kartel gingen met het Blok? Nergens, dan duwden we ons in datzelfde verdomhoekje. Wachten tot het cordon zou doorbroken worden. En nee, ik schaar me niet achter hun vreemdelingen standpunt (zoals het leeft bij hun achterban, in het genre van 'islamieten parasieten').

We zullen niet onder de mat geveegd worden. Daarvoor is die band met CD&V veel te klein. Het is een kartel voor de Vlaamse, Brusselse en Europese verkiezingen van dit jaar. Na 13 juni wordt alles herbekeken. Wat Staaf dan ook zegt...

En voor de CD&V is die macht inderdaad het belangrijkste. En misschien zal de N-VA de CD&V aan die macht helpen. Inderdaad jammer, want paars was en is zo goed geweest voor Vlaanderen...