29 april 2009, 14:58
|
|
Partijlid
|
zes procent btw op energie???en wie gaat dat betalen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Arm of rijk:
Rijk worden is een kwestie van gewoon minder geld uit te geven dan je verdient.... EN zelfs iemand aan het OCMW kan rijk worden !
ik zie iedereen ongeveer met auto's rijden, iedereen neemt een douche, iedereen kookt zijn eten, en alles kost geld.
Zuinig en rationeel omgaan met energie, is niet de demagogie ondersteunen dat iedereen het recht heeft om al die energiebronnen continu zonder nadenken aan te spreken...
Een autorit kun je zuinig doen en al scheurend, een autorit kun je ook in één rit 3 boodschappen doen met een routeplanner en rustig rijden.
Een douche kan 2minuten duren en kan 30minuten duren, met spaarknop of zonder spaarknop. Men koopt de goedkoopste douchegel van 1 euro in den aldi die alleen maar water bevat ipv zeep, maar men ziet niet hoeveel het douchen kost... daar staat geen prijs bij...
Het geheel bepaalt uw kostprijs, een boiler kan goedkoop zijn in installatie maar 2000euro electriciteit verbruiken pe rjaar, een doorstromer kan 500euro gas verbruiken per jaar
Uw sukkelaars spenderen geld aan dingen zonder dat ze het beseffen. ZIj maken verkeerde keuzes... zij kiezen soms de goedkoopste in aankoop maar de slechtste oplossing voor hun energiebalans.
Uw sukkelaars lopen allemaal met een GSM rond, met fotocamera en kunne gans de dag gratis SMS'jes sturen. Ze hebben allemaal 5000SMSjes te sturen, hoe is het mogelijk, ik heb zelfs geen GSM.
Uw sukkelaars roken zich arm... roken is nu niet precies een sociaal onaanvaardbaar gedrag, maar ze slagen erin om 5euro per dag, of 1500euro per jaar te verbranden.... Zet die sigaretten aan 20euro per pakje godverdomme toch, en laat ze maar die veel goedkopere nicoretjes kauwen. Verslaafd zullen ze blijven maar ze gaan gezonder en minder arm worden.
Uw sukkelaars gokken zich arm... ze kunnen meedoen aan belspelletjes waar ze dan peperdure rekeningen voor betalen... Maak eens een regel dat belschulden niet moeten betaald worden, dat operatoren maar zelf moeten opdraaien voor die schulden.... Ik geef u te raden hoeveel van die spelletjes er nog te zien zullen zijn....
Uw sukkelaars drinken zich arm... ze kopen elke dag hun fles whiskey van 10euro, en kunnen gans de dag in roes rondlopen. Jawel 300euro per maand dat heeft een lichaam ervoor over om continu in roes rond te lopen... Dat is best betaalbaar.
|
De armen en laag verdienenden zijn niet noodzakelijk marginalen.Het is een dagelijks aangroeiende groep.Ik ben akkoord dat men sommigen moet verplichten een budgetbegeleiding te aanvaarden voor hun eigen welzijn,maar nu stellen dat het allemaal onverantwoordelijke zuipschuiten en kettingrokers zijn is er toch wel een beetje over.Het is duidelijk dat je een afkeer hebt van armen en minderbedeelden.In sommige antwoorden(diverse andere topics)zeg je zinnige dingen en heb je terechte kritiek,maar soms sla je de bal behoorlijk mis en dan druk ik me nog zacht uit.
|
|
|