Los bericht bekijken
Oud 12 april 2004, 09:35   #185
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Neem het aan van iemand die er in de praktijk mee bezig is, Engels IS gewoon de internationale taal.
Ik heb dagelijks communicatie met mensen uit heel de wereld. Ik heb een heel internationale functie, ik heb al met heel de wereld gebeld en gemailed (Vorige week nog met: Japan, Oekraine, Rusland, Vietnam, Nigeria, Argentinië, Frankrijk, Duitsland en Italië). Dat is ALTIJD in het Engels (behalve als ik naar Nederland mail).
Zelfs met Franstalige Belgen verloopt de communicatie in het Engels, om de simpele reden dat we beiden beter Engels kunnen dan dat ik Frans kan en zij Nederlands. Ik kan Frans en Duits lezen, maar het schrijven doe ik niet. Ik heb daar dus nooit last van, want het is gewoon standaard dat Engels de voertaal is.
En soms zijn er mensen die wat minder goed engels kunnen en waarvan je een zin tweemaal moet lezen, maar ze KUNNEN het toch, en je verstaat ze. Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die vraagt in een andere taal te communiceren omdat ze het Engels niet machtig zijn.
Face it: Engels is de voertaal, of je nu wil of niet.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden