Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby
U vergeet de "mutaties"
|
Een mens op mens transactie van H5N1 is enkele keren beschreven geweest, maar zelfs dan kon men contact met dieren van beide mensen niet uitsluiten (bv. twee gezinsleden die beide ziek werden).
Weet iemand iets over de doeltreffendheid van de maskers? Ik zag op nu.nl dat er iemand doodleuk afkondigde dat ze waarschijnlijk niet effectief zijn.
Ik denk dat het het beste is, als iedereen thuisblijft, zeker de mensen die ziek zijn. Maar dat heb ik hier al vaak getypt.
Ik hoop dat het Gentse supervaccin serieus wordt genomen en dra wordt ontwikkeld op grote schaal.
De media en de overheid besteden er in mijn ogen iets te weinig aandacht aan, ook in de informering van de bevolking.
De onwetendheid is blijkbaar enorm?
Enerzijds hoor je dat de WHO de pandemie officieel wil afkondigen (fase 6) en dat er honderden leerlingen besmet zijn van die school in NYC (besmetting van mensen die niet naar Mexico geweest zijn, dan zou men naar fase 5 moeten), maar anderzijds staat de griep niet eens bovenaan bij de nieuwskranten en zijn er weinig sites waarop je veel of up-to-date informatie vindt.
Daarnaast blijken ze zich af te vragen of het nu airborne is of niet, en of het de moeite is om massaal vaccins voor te produceren of niet ... (ze zijn nog niet begonnen dus) omdat er buiten de V.S. toch niemand aan gestorven meer is.
Volgens sommige bronnen helpt tamiflu, volgens anderen niet. Aanvankelijk zei men ook dat vooral mensen tussen de 20 en 40 stierven (de 'sterke' groep), maar nu is er ook een baby bezweken aan het virus. Wat moet een mens daarmee?