Los bericht bekijken
Oud 12 april 2004, 10:04   #143
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xanthippe
Mensen, we gaan toch geen hysterie creëren over die vlag in het wiel van Hoste zeker?

Ja, dat was stom. Heel stom zelfs. Maar het was een ongeluk zoals er op een weg heel wat kunnen gebeuren.

Het zou mij trouwens sterk verwonderen dat die supporter van Vlaanderen Vlagt was. Bij mijn weten zwaaien die enkel met vlaggen op stok.
Het was dus een onvoorzichtige supporter die iets uit zijn handen heeft laten glippen, dat vervolgens in Hostes wiel gedraaid is. De kleur van dat "iets" is bijkomstig. Op hetzelfde moment op dezelfde plaats in dezelfde omstandigheden had die supporter ook de Belgische tricolore of een promotievlag van poulier " 't Kieksken" uit zijn handen laten glippen en was die vlag ook in Hostes wiel gedraaid.

"Afschaffen die handel"? Ga je alle vlaggen verbieden omdat er één in Hostes wiel gedraaid is? Inclusief alle promotievlaggen en reclamewimpels?
In de Ronde van Vlaanderen heb ik hekkens zien staan waaraan grote reclamedoeken hingen. Die doeken vingen enorm veel wind en de hekkens stonden gevaarlijk heen en weer te zwaaien. Wat als één zo'n hekken was omgevallen op een aantal renners? Was men dan beginnen roepen om alle reclame weg te halen uit wielerwedstrijden?
Even serieus blijven hé.

Ook idioten zonder vlag kunnen ongelukken veroorzaken.

Wielerwedstrijden op de baan houden nu eenmaal risico's in. Eén van die risico's is het publiek. Als je dat risico niet aanvaardt, moet je koersen op de baan niet toelaten.

Dat neemt niet weg dat die supporter uiterst onvoorzichtig was en een zware verantwoordelijkheid draagt. Ik hoop dat hij eens goed is uitgescholden geweest door de omstaanders en in het vervolg oppast wat hij doet.
En de drinkbussen afschaffen...Tommeke Steels

Te zot om rond te lopen echte SP-a mentaliteit zou ik zeggen
chris k is offline   Met citaat antwoorden