Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën
Het wordt hier steeds gekker. Ik heb trouwens nog een leuk nieuwsfeitje voor System en getrouwen: Bij ondezoek vroeg een reisbureau werknemes van 4000 (VIER DUIZEND!) hotels in Canada, de VS en verschillende Europese landen hun oordeel over toeristen.
Het meest lastig vonden zij de Chinezen en het minst lastig de Japanners. Bij de Europese toeristen waren de Fransen het minst populair (zijn dat niet de vrienden van de echte Belgen?) De Fransen geven geen geld uit als het niet nodig is, verrekken het om fooi te geven (ZIJN HET STIEKUM HOLLANDERS?!?!?), zij trekken zich niets aan van lokale gebruiken en weigeren om een poging te doen om een andere taal dan frans te lullen. NEDERLANDERS staan in deze ranglijst 4 plaatsen onder de japanners en daar 2 plaatsen onder: DE BELGEN!!!!!!!!!!
Okay, ik ga d'r effe voor zitten, want nu komt er een ware kannonade van tegenspruttelingen!  Ik verheug me d'r nu al op...
|
Uw vooroordelen rollen uit uw PC. De Fransen de vrienden van de Belgen... Fransen zijn buren. Niet meer en niet minder. Dat etiket dat u ons de hele tijd wil opplakken als zouden wij vriendjes zijn van de Fransen, is hetzelfde als ik zou beweren dat de Nederlanders de vriendjes zijn van de Duitsers. Dat Walen meer affiniteit hebben met Fransen, lijkt me nogal logisch gezien de taal. Walen kijken ook naar de zenders uit Frankrijk zoals wij naar de zenders uit Nederland kijken. Overigens heb ik nooit beweerd dat ik de Fransen populair vond. Ik vind hen -op zijn minst- chauvinisten, net zoals ik de Nederlanders met vaste regelmaat verwaand vind. En ook zij zijn onze buren, net als de Fransen.
Welke land met zijn inwoners gaat u er nog bijslepen om België aan te vallen ? Eerst de Finnen, nu de Fransen. Straks zit u bij de Aboriginals. Geen bijstere pientere argumenten uit het anti-Belgische kamp in ieder geval. Blijkbaar is geestelijke armoede troef in uw milieu.