Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Michiels
Tja, hoewel wij ons verzet hebben tegen deze maatregel, is hij er toch gekomen: het Gelijke OnderwijsKansendecreet. Dit decreet is zijn doel totaal voorbijgeschoten, witte scholen zijn nog witter geworden en zwarte scholen nog zwarter. Dus ... besliste onze onvolprezen minister van Onderwijs dan maar dat de scholen het zouden voelen aan hun werkingsmiddelen: veel vreemde kindjes (die zijn kansarm, weet u wel), veel centjes. Een klein dorpsschooltje, met kindjes die thuis Nederlands spreken, waarvan beide ouders werken en mama een diploma heeft, tja, dat schooltje heeft pech! Ik denk dat dit voorbeeld duidelijk aantoont dat dergelijke maatregelen helemaal niet helpen, integendeel. Moet ik het nog vaak herhalen: kennis van het Nederlands én een positieve attitude tov school, die zijn nodig. Maar dat vraagt een inspanning van de vreemdelingen zelf, dat kan de minister niet voor hen doen.
...
|
U toont nergens aan dat het extra geld Niet werkt. Krijgen vlaamse schooltjes minder dan vroeger? Of probeert u enkel die calimero indruk te wekken van wij tegen zij. Wat heeft u partij al gedaan om de vreemdelingen te stimuleren die extra inspanning te leveren?
Citaat:
Voor zover die er zijn ...
...
|
Er zijn geschoolde allochtonen, zelfs in knelpuntberoepen, die toch nergens aangenomen worden, of betwist u dat? Deze nemen geen vlaamse job in, gezien het knelpuntberoepen zijn. Wat heeft uw partij al gedaan om deze mensen over te hevelen van de steuntrekkers naar de werkende bijdragende bevolking?
Citaat:
Lees eens de commissieverslagen van de Commissie Onderwijs in het Vlaams Parlement, dan zal je zien dat wij wel degelijk voorstellen lanceren. En dat die zo slecht niet zijn, blijkt uit het feit dat ze - weliswaar fel afgezwakt - zelfs door minister Vandenbroucke worden overgenomen: kleuterparticipatie, taaltoetsen, engagementsverklaring, ...
|
Ik ben gaan kijken onder uw naam, en ik heb niets gevonden wat op een voorstel of een tussenkomst lijkt. Als u opmerkingen maakt tijdens de debatten, wil u dan refereren naar een datum aub. Alles lezen is voor mij niet te doen, maar misschien was dat net de bedoeling?