Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2009, 10:00   #127
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als u liever bekrompen wil blijven, is dat uw recht. Als u een probleem hebt met het feit dat men bijvoorbeeld Frans aan de Vlaamse Kust hoort spreken, ga dan niet meer naar de Vlaamse Kust en blijf in Zele, vooral in uw huis of appartement, niet op straat he! Stel nu voor, Franstaligen die in Zele belanden en die onder hen in het Frans spreken, het einde van de wereld voor u! Dit zal u voorkomen te slapen!
daar heb ik totaal geen enkel probleem mee, integendeel. ik hoor in Zele bv ook al genoeg Turks hoor en zelfs hier en daar 2 Franstaligen die tegen elkaar in het Frans bezig zijn.

maar dat zit het probleem ook niet, iedereen is vrij om gelijk welke taal te spreken, maar er is maar 1 uitzondering: in contact met de overheid spreek je de taal van de regio. dit om communicatieproblemen te voorkomen uiteraard.

en dat je je een beetje aanpast aan de regio waar je gaat wonen, dat lijkt mij evident. de duizenden Vlamingen die in Wallonië zijn gaan wonen, hebben zich ook aangepast hé....