Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
overigens van de n-va en vooral Dezever kan ik ook een serieuze lijst van kontendraaierij opsommen.
Wie van de ongeiformeerde kiezers weet bvb dat dewever en de gucht kartelakkoord en beginselverklaring hadden van kartel VLD-n-va in 2003! nog voor ze met de tsjeven in zee gingen. En terwijl schreef bourgoris een boek over de puinhopen van paars.
mocht verhofstadt toen zijn veto niet gesteld hebben dan was er dus kartel open vld-n--va. om maar te zeggen hoe absurd het er aan toe gaat.
De morgen heeft toen die beginselverklaring nog gepubliceerd maar is verbazend weinig naandacht aan besteed. maar ja n-va en LDD zijn dan ook establishmentsspeeltjes. Mochten ze die pseudo-rechtsen niet hebben dan waren er al op veel plaatsen in antwerpen VB meerderheden.
bvb deurne, schoten, hoboken etc
Maar LDD is nog veel erger dan de n-va want de n-va is weliswaar etsbalishmentsvriendelijk maar wel vlaams gezind terwijl DD het gat van de koning likt( om eens in bewoordigen van DD te blijven) en ronduit belgicistsiche financiers en indurielen achter zich heeft.
DD de dubbelspion.
|
mmmm, ik denk dat er tussen de partijen al heel veel 'beginselverklaringen' zijn geschreven die in de vuilnismand zijn beland omdat de wind plots keerde. Samenwerking is nu eenmaal nodig tussen de verschillende partijen, en bepaalde coalitie - en kartelmogelijkheden worden continue afgetast. Ik denk dat toen het helemaal geen gek idee was om een kartel NVA-VLD te maken (weliswaar tegen mijn goesting) Alles was goed om het vel van de VLD te redden en om de NVA in de lift te zetten. Uiteindelijk leek een kartel met de tsjeven 'geloofwaardiger' en beter passen bij het NVA programma, maar we weten ondertussen wat er allemaal is gebeurd.
Maar wees gerust: als het met zekerheid stemmenwinst zou opbrengen, zou de VLD (of CD&V, SPa, ...) een kartel durven aangaan met de LSP, CAP, BUB, ... Je kan opportunisme niet uit de politiek verjagen.