Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cdekeule
Ik herinner me ook een m.i. terechte wedervraag van iemand, namelijk waarom neemt de overheid deze mensen dan gewoonweg niet aan? Bovendien wanneer je ze een arbeidsstatuut geeft, kan je niet meer spreken van 'werklozen'.
|
bvb alle scholen driedubbel glas, 18cm isolatie op de muren en dak en vloer, ecologische verlichting, thermische zonnepanelen op het dak, WKK energievoorziening, is zo'n marshall plan waar je bvb de som van het energieverbruik van alle scholen (bvb 50.000euro x 3000 = 150M euro) naar 0 brengt. De investering in materiaal is bvb 300M euro, en de arbeidsuren die je nodig hebt om dit te realiseren is bvb 2000Meuro / 30euro/u aannemerskostprijs = 45.000 mensen.... Neem nu nog met de nodige inefficienties dat je daar 90.000 werklozen voor activeert.... Gezien ze nu toch betaald worden door de werklozen begroting, kunnen ze netzogoed dat werk doen ipv niets te doen thuis. Dat is mijn stelling
Kijk;
bvb archiveren van documenten, inhalen van dossier achterstanden, op punt zetten van informaticasystemen en conversie van databanken, controle op conversies etc vragen dus een legertje mensen die op hun gemak blaadje per blaadje eens nalezen.
Dus in principe kun je verschillende dingen doen... Het tijdelijk van het karakter van de job (je kunt de scholen toch maar één keer zo isoleren) zorgt ervoor dat je inderdaad daar geen permanent werk kunt van maken...
Maar het rendement voor de economie is magisch... Want voor 300M netto investering heeft de overheid 150M euro minder energierekening...