Discussie: Leve de hoofddoek!
Los bericht bekijken
Oud 13 april 2004, 11:41   #160
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Iemand zei ooit: Met al die hoofddoeken rond mij voel ik mij erg bedreigd, dat ze dat spul maar zo rap mogelijk afdoen.

Wel, ik heb ook een probleem: ik voel mij namelijk heel bedreigd als er een figuur op mij afkomt met 20 kilo piercings aan zijn lijf. Dat ze dat ook maar rap afdoen.
Het probleem van de hoofddoeken is dat het een uiting is van een element uit de moslim-cultuur dat haaks staat op de Westerse cultuur: gelijkwaardigheid van man en vrouw, sexisme dus. En het is een uiting van cultuuragressie, van allochtonen die manifest ageren tegen autochtonen.

Vandaar dat ik er voorstander van ben om bij wet te verbieden dat minderjarige meisjes nog een hoofddoek of Burka mogen dragen. (Meerderjarigen zijn oud en wijs genoeg om zelf de keuze te maken). En daarenboven een algemeen verbod in alle openbare functies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
In feite: laten we alles wat ne mens zoal bedreigd kan doen voelen afschaffen. Is dat geen goed idee? Dan is iedereen toch gelukkig of niet?
Ik vrees dat het grappige vroeg of laat zal verdwijnen, en dat er ook in Belgie zwaar etnisch geweld op komst is. We zitten in een cultuuroorlog tussen de Moslim-cultuur en de Westerse cultuur, die langzaam maar zeker aan het escaleren is. Wie denkt dat dit conflict geweldloos zal blijven, is uiterst naief.