8 mei 2009, 09:00
|
#62
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Jammer voor de posters tot nu toe, maar vanmorgen op radio1 was er een marketeer aan het woord.
Oorzaken:
. slechte pers in het buitenland (instabiliteit, communautair gekrakeel,.politike kluchten...
. 26 instanties die zich met het promoten van dit land of een gedeelte ervan in het buitenland bezighouden en elkaar voor de voeten lopen en beconcureren.
. Dit is GEEN communautair probleem.
Oplossingen:
. Centraal aansturen van het merk Belgie met hoofdstad Brussel, hoofdstad van Europa, het enige dat alom gekend is in de wereld. Daaronder eventueel sterke deelmerken zoals Vlaanderen, Brussel, Wallonie.
. Dus samenwerken, en gecoordineerd optreden naar het buitenland.
. Hij gaf het voorbeeld van Unilever, sterk koepelmerk, met diverse merken eronder. Werk heel goed, omdat hetzelfde promotieteam alle deelmerken aanstuurt.
Tot zover een specialist ter zake
Volgens mij is het hoog tijd, om naar het buitenland toe de rangen te sluiten, en de beperkte middelen te hergroeperen, om samen, en zonder opgefokte interne concurrentie met zen allen beter te worden.
We moeten ons ook vastklampen aan brussel, als vlaamse en internationale hoofdstad.
|
U zegt het zelf: een marketeer. Ik heb daar geen hoge pet van op. Duitsland scoort in die rankings vrij goed. Denkt u nu echt dat de Duitse Lânder geen eigen promotiebeleid in het buitenland voeren? Het idee dat alles centraal moet gedirigeerd worden is complete nonsens, gebracht door Belgische navelstaarders.
|
|
|