Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Waar haal je dat ? Uit het feit dat Brussel om meer middelen vraagt?
Kijk eens naar het BBP dat brussel genereert tov het aantal inwoners, dan krijg je een ander beeld.
Brussel heeft extra kosten door zijn rol van hoofdstad van belgie en europa.
Mocht brussel zijn eigen gegenereerde inkomsten ten volle krijgen, dan zou het er al beter voorstaan.
Eens een splitsing kan het nog altijd de geleverde inspanningen voor niet brusselaars recuperen via bvb verkeerstaks, of tioeslag op het openbaar vervoer.
Mocht ik brusselaar zijn, ik zou me niet al te bezorgd maken over een breuk met vlaanderen.
|
Wat ne zever is dat. Brussel heeft Vlaams geld nodig om te overleven. Meer dan 3 miljard per jaar , heb ik een paar dagen geleden nog in de krant gelezen. Als Brussel een stadstaat wordt verdwijnt er bovendien veel werkgelegenheid uit Brussel. Al die Vlaamse ambtenaren die daar nu werken, zullen dan in Antwerpen , Gent of zelfs Leuven tewerkgesteld worden.
Tal van bedrijven zullen in dit scenario hun zetel verplaatsen naar een andere stad, want wat is het nut van gevestigd te blijven in een stad die maar bevoegdheden heeft over een grondgebied van slechts 169 vierkante kilometer en niets meer te zeggen heeft in Vlaanderen, waar het gros van hun klanten verblijven. Nee, zonder steun van Vlaanderen is Brussel niet levensvatbaar.