Los bericht bekijken
Oud 8 mei 2009, 21:20   #1
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard Verdediging van onze vrijheid van meningsuiting

Geachte Said,

Naar aanleiding van je naam ga ik er even van uit dat je moslim bent, een groep mensen in Europa waarvan het vooroordeel bestaat - en vaak niet onterecht - dat ze niet tegen kritiek kunnen en derhalve gewelddadig reageren.

De Europese Unie heeft zich in het verleden bijzonder laf opgesteld en grijpt elke kans aan om de vrijheid van meningsuiting af te zwakken tot religieuze wensen. Dit zagen we bij de Deense cartoonrellen, de commotie n.a.v. de film van Geert Wilders, en de houding van de Britse regering nadat een zogenaamde ''lord Ahmed'' van het Britse Huis van Afgevaardigden, had gedreigd tienduizend woedende moslims op de been dreigde te brengen om het parlement te bestormen, als Wilders mocht spreken aldaar.

Als je de vrijheid van meningsuiting wilt beperken omdat je bang bent dat er beledigd wordt, dan betekent dat dat je er geen vertrouwen in hebt dat deze mensen hun standpunten kunnen verdedigen. Met andere woorden, voor veel religieuzen is een belediging gewoon een waarheid die ze niet willen horen.

Mijn vraag aan u is: Zult u de vrijheid van meningsuiting in Europa onvoorwaardelijk verdedigen? Of gaat u de huidige appeasementpolitiek steunen?

Het lijkt mij dat u als moslimvertegenwoordiger in het parlement voor de beeldvorming van moslims een cruciale rol speelt.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden