Discussie: integratie
Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2009, 18:17   #10
deadlock
Burger

deadlock's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Bossuyt Bekijk bericht
Ik deel uw mening dat teveel toelerantie aan de dag leggen, nefast kan werken. Onze partij is zeker geen voorstander van het subisidiëren van organisaties die bvb gescheiden zwemuren voor mannen en vrouwen organiseren. Integendeel. Onze doelstelling de mesen niet opsluiten in hun culttur, maar ze zeker ook niet uitsluiten. Het is een proces van wederkerigheid en er is nog veel werk voor de boeg.
Mirakeloplossing? laten we gewoon spreken over een oplossing, ik denk het niet.
De totalitaire ideologie samen met superioriteitsgevoel, de wil om manieren op te dringen en alle middelen hiervoor in te schakelen heeft nooit een oplossing.

Er moet een algemene richting bestaan en daarbinnen multuculturalisme invoeren. Geen democratie zonder partitocratie (meerpartijen politiek), met verscheidenheid in het denken, laten en doen, en dit is niet mogelijk zonder het aanvaarden van verschillende manieren en culturen. Wie probeert er dan democratie onderuit te halen?

Ter info: die zwemuren voorbeeld van u heeft niets te maken met een cultuur, dat is een manier van laten&doen, hoe sommige moslims daaromtrent denken, en dat het daar om een islamitische regel (oordeel) geldt, mannen en vrouwen apart. Sommige moslims zijn nog strenger in dit punt: de mannen onderling mogen met elkaar ook niet halfnaakt gaan zwemmen, die moeten wat aan hebben. Dit gaat hier dus om het toepassen van de islam, een daad verrichten in het kader van algemene regels van de islam. Er zijn veel moslim jongeren die geen probleem hebben met mooie vrouwen in zwembad, maar er zijn ook moslim jongeren die hasj roken, verkopen of koppen, alleen doen ze dat niet, voor dezelfde reden als apartheid

De islam is geen cultuur, islam is ook geen religie, en in de islam hebben wij geen kerk of priester, tegenwoordig staat de imam tegenover de priester, en de moskee is een kerk variant. Dit is helemaal niet waar.

Elke cultuur kan islamitisch worden zolang dat er niets is, dat tegen de islam ingaat, de hernieuwing van de islam door Mohammed in Arabia 14eeuwen geleden, leidde ook tot het veranderen van Arabische cultuur, elke cultuur kan al dan niet islamitisch zijn.

Het geloof en spiritualiteit en de religie zijn ook in de islam, maar die zijn niet de islam. De islam is ook "a way of life".

Priester of paus hebben wij niet in de islam, in de islam is er geen enkele moslim met een aparte en/of "heilige" functie, die boven de rest staat. Elk kind die kan bidden en zijn gebed kan leiden is een imaam. Wij hebben wel geleerden, en dat zijn de mensen die de islam hebben gestudeerd, en de oordelen, de regels en grenzen kennen, en die verder een nieuwe uitdaging op basis van de algemene grenzen van de islam kunnen beoordelen.

Een kerk hebben wij ook niet, als ik een zetel in het parlement krijg, en daar ergens een ruimte van 0.5m² kan krijgen, waar ik mijn gebed kan verrichten, dan is die ruimte een moskee.
Khalid Yahya Blankinship: Andalusia - the Muslim Spain!
Tariq Ramadan on European Muslim Identity

Laatst gewijzigd door deadlock : 9 mei 2009 om 18:17.
deadlock is offline   Met citaat antwoorden