Los bericht bekijken
Oud 9 mei 2009, 18:49   #1
Wizeetà
Vreemdeling

Wizeetà's schermafbeelding

Standaard De bevolking heeft de politici die de bevolking verdiend

.

Naar aanleiding van het schandaal met het overlopen van Dirk Vijnck en het beloven van Bart Somers voor een verkiesbare plaats zei Herman de Croo in Ter zake op 6 mei het volgende;

“de politici is het enige die de burgers zelf kiezen. De bevolking heeft de politici die de bevolking verdiend. Zij benoemen geen brandweerlui, zij benoemen geen dokters, ze verkiezen geen rechters en op het einde van de rij staan de mannen en de vrouwen die ze zelf hebben verkozen” einde citaat.

Met andere woorden , eigen schuld dikke bult, als je niet tevreden bent met ons beleid dan had je maar niet voor ons moeten kiezen, dat is wat ik hier op uit maak.

Heb veel respect voor Herman de Croo, er zijn tegenwoordig veel te weinig politici van zijn kaliber. Maar toch heb ik een paar bedenkingen bij zijn uitspraak.

1.je organiseert verkiezingen.

2.je verplicht de bevolking om gaan te kiezen. De mensen die niet willen gaan kiezen krijgen een uitnodiging om het voor de rechter gaan uit te leggen met een kans op een geldboete of een gevangenisstraf.

3.Je evalueert de verkiezingen en je stelt tot je teleurstelling vast dat een miljoen mensen niet op jou partij gekozen heeft.

4.Je bent bang dat je partij aan macht gaat inboeten en je besluit om die miljoen kiezer te negeren en van het beleid uit te sluiten.

5. Na verloop van tijd beginnen de mensen de geloofwaardigheid in de politici te verliezen zoals met het schandaal van de afgelopen week met Dirk vijck en Bart somers.

6.Je speelt de bal terug naar de bevolking door de zeggen dat ze de politici hebben die ze verdienen, ze hebben er tenslotte zelf voor gekozen.

Wat hebben die miljoen kiezers fout gedaan die keurig hun stem uitgebracht hebben maar die toch genegeerd werden van het beleid.?
Zo kan ik het ook.
Wizeetà is offline   Met citaat antwoorden