Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Dat is zo. De prijs van de comunitaire geschillen zou wel eens hoger kunnen zijn dan vermoedt. Een enkele keer wordt ik gevraagd over de staat van de 'burgeroorlog' in België, maar vaker kom ik mensen met meer kennis tegen en met een oprechte ongerustheid over de toekomst van dit land. Dat dit zijn negatieve neerslag heeft op imago van België en investeringen leidt geen twijfel.
Vlaanderen is trouwens geen begrip in het buitenland. Dus een onafhankelijk Vlaanderen zal het op gebied van imago ook niet gemakkelijk hebben.
|
Denk wel dat er belangrijker dingen zijn die ons imago naar beneden halen. We zakken zowat op alle ranglijsten (onderwijs, belastingen -daar stijgen we dan weer-, gezondheid, pensioenen...) en ook het balonnetje van ons zogenaamd overlegmodel, met oa zijn beroemde/beruchte indexkoppeling is ondertussen wel doorgeprikt...
Uiteindelijk zal er maar één oplossing zijn. Met zijn allen meer en harder gaan werken. Aan de Vlamingen zie ik dit misschien nog verkoopbaar (alhoewel), maar wie dit de Walen moet gaan wijsmaken, vraag ik mij wel af.