Zoals jullie misschien al konden lezen op dit forum, toen Peter Mertens te gast was. Ik herhaal mijn toenmalige woorden. Het kartel tussen PvdA en AEL was een kartel gebaseerd op een beperkt puntenprogramma, een programma tegen de oorlog, tegen racisme en vooral voor een betere mogelijkheid tot integratie, gewoon al omdat het integratiesysteem dat momenteel in België gehanteerd wordt niet werkt, of niet genoeg is uitgebouwd om goed te kunnen functioneren. Wij hadden reeds een goed contact met AEL door onze nauwe samenwerking in het antioorlogsfront stopusa, waar andere groeperingen ook nauw samenwerkten met AEL, maar die er nu niet meer op worden afgerekend.
Wat Zohra waarschijnlijk bedoelde was dat de grote fout in de samenwerking lag in het feit dat de PvdA te weinig heeft geluisterd naar zijn kiespubliek om deze beslissing te nemen. Dit is iets dat nu wel al geweten is en dit is waar deze fout in lag, wij zijn nu eenmaal een volkspartij en we hebben niet genoeg naar het volk geluisterd en moeten hier nu de gevolgen van dragen.
Verder valt hier eigenlijk niet zoveel te zeggen, tenzij je er enkele jaren over wil bezig zijn.
Goed Herman?
Of is er nog iets dat je graag wou weten?
P.S.: Neem me niet kwalijk dat ik hier spreek in de spreektijd van dhr. Azzuz, maar ik dacht dat we vanwege de PvdA wel eens wat meer uitleg konden geven omtrent dit topic.
|