Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jefrey Van der Straeten
Beste,
Wanneer iemand een hoofddoek of kruis draagt uit eigen overtuiging, heb ik daar geen enkel probleem. Wij zeggen duidelijk: het mag verboden, NOCH OPGELEGD WORDEN. Wij zijn voor een interculturele samenleving, waarbij iedereen zijn identiteit mag bewaren en beleven, maar uiteraard met respect voor de mensenrechten zoals gelijkheid man/vrouw en dergelijke meer.
Ikzelf ben ook atheïst. Als symbool van de interculturele samenleving, draag ik géén symbool, maar heb ik wel respect voor mensen die wél een symbool dragen.
|
En ik mag dan verder aannemen dat uw assistente op het werk in een roze tutuke komt werken, maar enkel op de dagen dat haar mickey mouse pakje in de stomerij is? Of had U liever dat uw personeel zich volgens de normale kledingcodes kleedt tijdens de werkuren?
mijn assistent heb ik moeten laten gaan toen hij in Tarzanpakje kwam werken nadat ik toch wel de euvele moed had gehad om te vragen dat hij zijn SS uniform niet tijdens de werkuren zou dragen. Het was zijn symbool van interculturele verrijking zei hij.
Ik wacht nu op de uitspraak van de rechter.