Het onderzoek omtrent het gesjoemel van de verkoop van de Financietoren stopt bij de minister.
Opnieuw de vraag, waarom?
Net zoals de zaak van Veurne is er hier ook een geweldige slechte reuk aan deze zaak.
Mijn vriend de “Blankenbergse stalker” die hierover ook mails stuurde naar de Overheden kreeg net zoals alle andere zaken in relatie met het openbaar domein geen gevolg.
Het ganse ministerie van financiën was misnoegd, commissie financiën stelde een negatief rapport, het ging onder paars niets veranderen de verkoop ging door.
Het aangeklaagde dossier gebracht door mijn vriend was zoals gewoonlijk compleet maar niemand luisterde. Vandaag vernemen wij via de pers die hij nochtans ook aanschreef (mail) dat, ik citeer “De Tijd” van 13.05.09, << Er is nooit een onderzoek gevoerd naar de vermeende corruptie.>> Waarbij men niet verder geraakt is dan bij een bestuurder van de participatiemaatschappij (is dat niet dezelfde, die zich met Fortis bezig hield?)
Breevast betaalde 311 miljoen euro en zou geïnvesteerd hebben in een volledige herstructurering van het gebouw (asbest inbegrepen).
De Overheid betaald nu voor dit sales en back lease zaak, 50 miljoen euros per maand. Er zijn bij de tijdelijke verhuis van de diensten van financiën ook allerlei zware kosten geweest. En ganse lijkt wel op een wanzin operatie waarvan het onderzoek niet verder komt dan tot een bepaalde grens. De Groep Breevast is de gelukkige nieuwe eigenaar. Hoe is het met de aanbesteding geweest voor deze uitzonderlijke goede huurcontracten net zoals met deze van Veurne waar men net zoals in andere gevallen van overheidswegge de toelating is gaan geven om onderhands te verkopen. En als je daar dan opmerkingen over hebt dan vinden bepaalde partijen dat je populistisch bent. Dus zoeken naar de waarheid is niet goed gezien bij bepaalde mensen.
Indien wij aan een totaal komen van 611 miljoen euros aankoop en herstructurering wil dit zeggen dat rekeninghoudend met de huur maar zonder interesten het ganse a ratio van 50 miljoen per maand is terugbetaald in iets meer dan 12 jaar.
Dit geeft opnieuw aan hoe slecht het bestuur van de regie der gebouwen wil is in het onderhouden van ons rijkdom (openbaar domein).Het is duidelijk dat bij de meeste gebouwen in haar beheer zij altijd optreed wanneer het te laat is om dan over te gaan tot verkoop. En zo geraken wij al onze gemeenschapsgoederen kwijt eenmaal met “eigen belang” van sommigen zoals hier duidelijk het geval is, en andere malen niet.
Wij Belgen doen alles om eigenaar te worden, ook de Staat deed dat sinds Leopold II maar vandaag hebben wij alleen curatoren die alles verkopen, energiesector inbegrepen.
Wat is hier toch gaande?
Openbare domein - openbare dienst - continuiteit van de openbare dienst -in dit dossier allemaal genegeerd geweest.(Overzicht van administratief recht- van Mast-Dujardin- en last but not least Johan Vande Lanotte minister van Verhofstadt I en II.
Ondertussen komt de waarheid naar boven de mails van mijn vriend de “Blankenbergse stalker” hebben alleen maar met waarheid te maken en überhaupt niet met “stalking. Volgende dinsdag vonnis, curieus of de rechterlijke macht een “klokkenluider” gaat straffen terwijl dat anderen omtrent de financietoren en Veurne &&& vrij blijven rondlopen zonder straf?
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...cietoren.dhtml
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...cietoren.dhtml
http://www.nieuws.be/nieuws/Miljoene..._b2a8ae0d.aspx
Ook op dit Forum heb ik een onderwerp geplaatst over de financietoren als gevolg van verkregen gegevens van mijn vriend "de Blankenbergse stalker"!