De titel "22 miljard te betalen door de staat" is natuurlijk heel erg misleidend. Zelfs krimineel misleidend.
Maar afijn, het schandaal wordt er niet minder om.
Persoonlijk blijf ik bij mijn eerste gedacht, toen als allereerste fortis is de patatten kwam:
men had het beter failiiet laten gaan, en dan als overheid de boel laten overnemen voor een appel en een ei.
Eens overgenomen, de spaarders hun bescherming geven (zoals nu toch ook gebeurd).
Eens overgenomen, de boel opkuisen (zoals nu toch ook gebeurd)
En even later, het boeltje terug op de markt smijten met een vette winst ten voordele voor de staat.
oh ja, nog even vergeten, ik herhaal het zo graag:
als een lokaal bankdirekteurtje eventjes 'leent' uit de kas, dan wordt hij/zij volledig terecht in den bak gesmeten;
ik vind dat van de banken die in nood zijn, iedereen die meer dan een bepaald hoog bedrag verdiende en dus verantwoordelijk droeg (toch ervoor betaald werd) in den bak gesmeten zou moeten worden. De twintig of de vijftig hoogst betaalden per bank in nood: den jail in !!
|