Los bericht bekijken
Oud 14 mei 2009, 12:34   #30
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ben nochtans ook tegen een federale overheidsparticipatie in KBC, hoor. Zoals al eerder opgemerkt, kan dit weer een aanloop zijn om KBC binnenkort te verkwanselen aan Frankrijk. Onze energie in Frankrijk, ons geld in Frankrijk, ... Ik ben niet te goed op de hoogte maar weet iemand als of de NMBS reeds in handen van de SNCF is?
Ik denk niet dat ze KBC zullen verpatsen aan Frankrijk. De Rabobank uit Nederland lijkt me meer kans maken. Trouwens als de situatie te slecht is dan valt er niets te verpatsen en zullen de aandelen niets meer waard zijn waardoor het weinig uitmaakt wie ze effectief heeft.

De NMBS is niet in handen van de SNCF maar is voor 100% in handen van de Belgische staat. Ik weet wel vanuit goede bron dat ze al klaar staan om alles over te nemen wat er over te nemen valt. (Idem voor Deutsche Bahn overigens) Dan heb ik het niet over het binnenlands reizigersvervoer dat niet rendabel is en nooit rendabel kan zijn maar over B-Cargo (dat op dit moment ook niet rendabel is maar wel een mooie positie heeft in het kruispunt van Europa met drie van de grootste havens van Europa.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden