Discussie: Kernenergie
Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2009, 05:48   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartinVeltjen Bekijk bericht
Omdat je niet kunt wachten tot iedereen alles begrijpt. De verstandige mensen moeten de goede beslissingen nemen en daar dan een meerderheid achterkrijgen (50%+1, desnoods met wat simplismen en leugentjes om bestwil) en dan vooruit met de geit!
"leugentjes voor bestwil". "totalitaire staat". Hum... hou ik niet van.

Ik vind een democratie heel goed want een volk krijgt een regering die het verdient, he

Citaat:
Dat zulke globale samenzweringen echt zijn gebeurd, is toch ook maar bangmakerij, hoop ik, want dat is misschien nog erger dan die einde-der-tijden scenario's.
Geen samenzweringen, maar wel propagandacampagnes, in de jaren 50 en 60. Een beetje zoals de groene campagnes nu, maar dan in de omgekeerde richting. Noem het "leugentjes voor bestwil"

Citaat:
Erg goed zijn ze gelukkig niet, die groenen. Met wat betere marketing was er na Chernobyl toch al snel begonnen met de afbouw van kernenergie. En grote tactici zijn het ook al niet: ze hadden eindelijk die afbouw van kernenergie in een beslissing gekregen, beginnen ze toch niet te leuteren over de klimaatverandering waarvoor de enige oplossing kernenergie blijkt te zijn. Hadden ze nog 20 of 30 jaar gezwegen, dan zouden ze dan veel sterker hebben gestaan om hun 'raison d'être' waar te maken.
Ik denk dat ze daaraan niet hadden gedacht. Al Gore als eerste. Ik vind dat nogaltijd de mop van de eeuw.


Citaat:
Uiteindelijk ligt dat waarschijnlijk in de achterdochtige natuur van de mensen, denk ik. Kernenergie is tot nu toe zo gemakkelijk gebleken dat het een beetje op een 'gratis'-verhaal is gaan lijken. En 'gratis' bestaat niet, dus verwachten ze vroeg of laat ergens een afrekening.
Wel ja. Het is niet gratis ook niet he.


Citaat:
't Zijn ook moslims, èh. Btw, hoe is Pakistan eigenlijk aan zijn arsenaal geraakt?
Da's een ingewikkeld verhaal. Ik ga het hier niet schrijven omdat ik het niet meer helemaal uit mijn hoofd ken, ik zal 't terug eens opzoeken zie.

Citaat:
Ze preventief onder de knoet houden - niet te slim laten worden - geen moslimkernfysici meer opleiden - en de technologie beter binnen houden (dus toch een beetje totalitairder worden?, maar misschien niet te openlijk)
Ijdele hoop. Vooral als je nog eens 50 jaar vooruit denkt. Die technologie zal dan 110 jaar oud zijn. Denk je echt dat je een technologisch ontwikkeld land (ze gaan niet altijd met hun baarden in hun woestijn blijven rondlopen, he om het karikaturaal te stellen) geen 100-jaar oude techniek onder de knie kan krijgen ?

Citaat:
Eigenlijk is een kernoorlog dus onvermijdelijk in de toekomst: Alomgekende 70 jaar oude technologie die nog geperfectioneerd kan worden, technologische details die heruitgevonden kunnen worden, grote installaties die beter verborgen of door technische vooruitgang verkleind kunnen worden,... Om dat op te vangen, moet je eigenlijk alles doen om risicolanden tegen te houden in hun ontwikkeling. En ook de eigen democratie kan dan maar best van enkele 'veiligheidskleppen' worden voorzien.
Voila. Ge hebt het begrepen. Louter op het technologische ga je dat nooit kunnen beletten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden